پنجشنبه ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ | Thu 2 May 2024
    برای اطلاع از تعرفه هزینه تبلیغات در باشگاه خبری فراساحل با ما تماس بگیرید
    جهت انتشار رایگان اخبار فعالیت های شرکت خودتان در حوزه صنعت فراساحل با ما تماس بگیرید
    باشگاه خبری فراساحل؛ مرجع تخصصی انتشار اخبار صنعت فراساحل ایران و جهان
Breaking News
سرخط اخبار دوشنبه ۲۵ مرداد ۱۳۹۵ ، ساعت ۰۹:۵۶:۴۰

بخشی نگری؛ آفت صنایع دریایی

باشگاه خبری فراساحل: بعد از سال‌های طولانی شورای عالی صنایع دریایی و صندوق‌ توسعه صنایع دریایی ایجاد شد، اما پس از گذشت هفت سال خروجی چندانی نداشته است. زیرا همه بخشی‌نگر بوده‌اند. به گزارش باشگاه خبری فراساحل و به نقل از مانا مشاور شورای عالی مناطق آزاد با بیان اینکه در دریا حداقل 10 تا 12 حوزه فعالیت وجود دارد گفت: بخشی‌نگری، علت عدم موفقیت در کلیه حوزه‌های موجود بوده و هر کسی به فکر حوزه خودش بوده است و تا زمانی‌ که حوزه‌های دریایی بخشی‌نگر هستند هیچ کاری نمی‌توان انجام داد و یک حلقه مفقوده وجود دارد. دریادار محمد‌حسین ملک زادگان افزود: توسعه دریا‌محور زمانی شکل می‌گیرد که سیاست‌گذاری کلی و مدیریت یکپارچه در بخش دریا صورت گیرد. اگر مدیریت، بخشی باشد به جایی نمی‌رسیم.


وی با بیان اینکه در هیئت دولت بخشی که به مسائل دریا فکر کند وجود ندارد اظهار داشت: حتی قانون‌گذاری هم صورت نگرفته است. بعد از سال‌های سال شورای عالی صنایع دریایی و صندوق‌ توسعه صنایع دریایی ایجاد شد، اما پس از گذشت 6 یا هفت سال خروجی چندانی نداشته است. زیرا همه بخشی‌نگر بوده‌اند. تا زمانی ‌که ساختار به صورت یکپارچه و مدیریتی شکل نگیرد و دریا جایی در هیئت دولت نداشته باشد راه به جایی نخواهیم برد. مشاور شورای عالی مناطق آزاد گفت: پتروپارس روزانه 10 تا 15 فروند ساپلای‌بوت و کروبوت از خارج کرایه می‌کند و در ازای هر کدام روزانه 10 تا 12 هزار دلار کرایه می‌پردازد. آیا نمی‌توانیم ساپلای‌بوت و کروبوت را بسازیم؟ علت اینکه این کشتی‌ها از خارج کرایه می‌شود چیست؟ علت این است که پتروپارس هم بخشی نگاه می‌کند.


ملک زادگان افزود: کشورهای بزرگ دنیا که ساحل دارند یک وزارتخانه به عنوان وزارت دریاداری یا مرکز امور دریاداری نیز دارند که هماهنگی بین بخش‌های مختلف را انجام می‌دهد. اما ما در کشورمان با دارا بودن 5800 کیلومتر ساحل و حوزه‌های عظیم دریایی، سیاست‌گذار نداریم. اگرهماهنگی صورت نگیرد وضعیت فعلی ادامه خواهد داشت. وی در پایان پیشنهاد داد: در ساختار مدیریت کل مسائل امور دریایی که صنعت هم جزئی از آن است یک فکر اساسی صورت گیرد و یک سیاست‌گذار در کل امور دریایی کشور به وجود آید تا پاسخگوی تمام مسائل و مشکلات باشد.



  کد خبر : 2152
  ارتباط با سردبیر : info@opc.ir
 

توجه :

در زمینه‌ انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است :
  • لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • «OPC» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • «OPC» از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.
اظهار نظر در خصوص این خبر :